Cum sa gatesti sanatos fara grasime?

By on 19/04/2015
Cum sa gatesti sanatos si gustos?

Informatiile nutritionistilor despre cum sa gatesti sanatos sunt tot mai numeroase. In general, dieta sanatoasa se asociaza cu legume, fructe, verdeturi si carne slaba. Tu stii cum sa gatesti sanatos fara grasime? Te temi ca mancarea isi va pierde savoarea?

Toate acestea sunt intrebari normale pentru cei care se gandesc serios sa adopte un stil de viata sanatos. Asadar, ne-am gandit ca ar fi utile cateva sfaturi despre cum sa gatesti sanatos. In bucataria noastra, uleiul este unul dintre cele mai comune ingrediente. Uleiul de floarea soarelui, cel de masline sau de porumb sunt cele mai utilizate tipuri pentru gatit.

De multe ori s-a pomenit faptul ca mancarea prajita este foarte nociva. Totusi, uleiul din ciorba, mancare gatita, salate si deserturi este si el daunator sanatatii noastre.

De ce spun nutritionistii ca trebuie sa consumam mai putine grasimi? Uleiurile sunt grasimi procesate, spre deosebire de cele naturale. In plus, aceste grasimi saturate au si foarte multe calorii. O dieta foarte bogata in calorii si grasimi saturate ne predispune la obezitate si chiar la diabet.

Iata cum sa gatesti sanatos si gustos:

1. Inabusi legumele fara grasime

Sotarea legumelor in grasimi precum uleiul sau untul este o metoda foarte des intalnita. Asta nu inseamna ca nu exista si alternative sanatoase si gustoase pentru inabusire! Legumele contin un procent insemnat de apa, care se va elibera in tigaie. De aceea, este suficient sa ajuti procesul de frigere cu putina apa sau supa. Legume isi vor pastra astfel culoarea si savoarea naturala. In timp, te vei dezobisnui de gustul imbibat de ulei si vei prefera savoarea naturala a alimentelor.

2. Gatesti pestele fara grasime

Pestele este o carne slaba si deseori recomandata pentru o dieta echilibrata. Cum sa gatesti sanatos aceasta carne? Este foarte simplu! Pestele se gateste foarte rapid si nu necesita grasime. Il poti pune la cuptor, pe pat de legume si vei obtine o carne frageda. Nu se va lipi de tava datorita legumelor pe care “se odihneste”. Alte variante sanatoase de gatire ar fi la aburi sau la gratar, cu putina zeama de lamaie. Atentie insa, nu pune pe gratar peste foarte slab! Se va usca si nu vei obtine complimentele mesenilor.

3. Gatesti carnea fara grasime

Este binecunoscut faptul ca putem gati carnea in multe moduri sanatoase, fara sa o prajim. Ca si in cazul pestelui, poti folosi o carne nu foarte slaba. Astfel, carnea se va gati la cuptor sau pe gratar, in grasimea ei naturala. Ca sa te asiguri ca nu se va usca, poti adauga in tava si legume cu continut mare de apa. Rosia, telina, dovlecelul si ardeiul sunt unele din legumele gustoase si cu continut mare de apa. De asemenea, poti adauga un polonic de supa de legume la intreaga tava. Nu exagera, altfel vei gati supa in loc de friptura cu legume!

4. Cum sa gatesti sanatos oua prajite?

Daca ouale prajite ti se par cele mai gustoase, poti incerca acum si varianta sanatoasa de a le gati! Inlocuieste grasimea cu apa si sare si sparge oul in tigaie dupa ce aceasta s-a incins. Poti sa te folosesti de o spatula pentru a stropi oul cu apa din tigaie. Astfel se va inchega mai repede galbenusul. Lasa-l pana cand vezi ca s-a gatit uniform si scoate-l cu o spatula cu gauri.

5. Sosuri de salate fara grasime

Pentru a realiza un dressing sanatos pentru salata, foloseste apa, lamaie sau otet si ierburi aromatice. Poti adauga savoare cu sucuri naturale din grapefruit, mar, morcov sau lime. Pentru sosuri cremoase adauga mango, castraveti sau avocado.

6. Deserturi fara grasime

Pare greu de imaginat cum sa gatesti sanatos deserturile, fara grasimi. Foloseste pentru umplutura fructe moi precum mere, capsuni, banane, stafide, prune sau curmale. In loc de a tapeta tava, poti utiliza hartie pergament sau forme de silicon. Daca sunt de calitate, acestea nu necesita grasime si sunt reutilizabile la cuptor.

Pentru informatii suplimentare, este posibil sa gasesti util articolul despre cum alegi cele mai bune vase pentru gatit!

Alege un stil de viata sanatos!


Adauga un comentariu

comentarii

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply