Cum revii pe piata de service auto dupa criza

By on 28/04/2016
service-auto-badsi-1

Concurenta inregistrata pe piata de service auto din Romania este foarte ridicata, atat in capitata, cat si in marile orase din tara.

Criza economica a inregistrat un impact puternic pe piata serviciilor in anii 2009-2010. Efectul s-a resimtit cu atat mai intens cu cat romanii stramtorati erau nevoiti sa renunte la cheltuielile pe care nu le mai includeau in cele de baza: rate, facturi si alimente.

Prin urmare, vanzarile auto au scazut considerabil in perioada respectiva si, odata cu acest fenomen s-a redus cererea pentru serviciile after-sales pe care le puteai oferi ca si service auto.

Cei mai mari jucatori de pe piata de service auto au reusit cu toate acestea sa supravietuiasca crizei. Acestia s-au putut sprijini pe avantaje obtinute cu greu pana atunci, cum ar fi pozitia pe piata, notorietatea si imaginea obtinuta de service in fata clientilor fideli.

De asemenea, calitati importante pentru un service auto raman capacitatea de a ramane flexibili si dinamici in conditii financiare vitrege.

Dupa 4 ani, piata after-sales inca mai lupta pentru a isi recastiga cota de piata si chiar pentru a inregistra o evolutie.

Putem vorbi despre o tendinta de crestere pe piata de service auto in anul 2015, iar aceasta se anunta mai acccentuata decat cea din anul care tocmai s-a incheiat.

Foloseste-te de tendintele pietei de service auto:

Managerii de service auto au intrezarit deja aceasta oportunitate, bazandu-se pe cifrele APIA. In ultimele 15 luni vanzarile auto au crescut continuu, inregistrand inca din septembrie 2014 o crestere a pietei de aproape 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Aceasta evolutie este benefica pentru un service auto important. Astfel, se intrevede oportunitatea de a atrage o cota cat mai mare din aceste masini vandute pentru a le oferi servicii after-sales.

Pentru aceasta se impune o campanie media agresiva, prin care respectivul service auto atrage surplusul de clienti prin oferte tip discount sau pachete de servicii.

Avand in vedere ca peste 70% dintre vanzarile auto din 2014 au apartinut persoanelor juridice, service-urile auto trebuie sa se orienteze catre oferte cu pachete de servicii pentru flote, contracte preferentiale pentru volum si chiar administrarea flotei auto.

Concentreza-te pe atu-urile companiei tale

Paul Badea, Director General al service-ului auto Badsi, a declarat ca “in ceea ce priveste serviciile after-sales, trendul a fost indreptat catre zona de retail, unde am marcat o crestere de 32% fata de anul trecut”.

Prin urmare, poti urmari evolutia pietei pentru a reusi sa atragi cererea catre serviciile tale, dar exista si posibilitatea de a reusi sa cresti pe alt segment decat tendinta generala a pietei de service auto.

Daca un procent covarsitor din vanzari au mers catre flotele companiilor, te poti concentra pe segmentul retail tocmai pentru a te putea diferentia de concurenta.

Studiile de piata au cautat criteriile in functie de care clientii aleg un service auto. Acestea au aratat ca in medie, 45%-50% dintre romani un service auto in functie de amabilitatea personalului.

Pe locul secund ca si importanta, gasim respectarea termenului de finalizare a lucrarii service.

Cu toate acestea, nu toti clientii au aceleasi preferinte. Pentru a creste gradul de multumire al clientilor fata de compania ta si pentru a ii fideliza, este recomandat sa afli care au fost motivele pentru care au ales serviciile tale.


Adauga un comentariu

comentarii

You must be logged in to post a comment Login