Cum gatesti sanatos salata verde cu ton?

By on 30/03/2015
Salata verde cu ton este usoara si sanatoasa

Fie ca ai nevoie de o variatie in dieta sau chiar vrei sa dai jos niste kilograme, salata verde cu ton iti sare-n ajutor. Tendintele in nutritie ne spun ca trebuie sa mancam tot mai multe fructe, legume si peste.

Salata verde cu ton tine cont de aceste reguli si are un aport de maxim 300 de calorii, dar si o sumedenie de nutrienti foarte importanti in alimentatia zilnica.

In dietele unde trebuie sa numeri caloriile permanent, salata verde cu ton este aliatul tau. Daca o gatesti pentru regim, poti utiliza la alegere mai multe legume sarace in calorii si mai putine ingrediente ce iti cresc semnificativ aportul energetic din farfurie.

De ce sa mancam salata verde cu ton:

Salata verde cu ton se prepara extrem de usor si rapid, insa este savuroasa precum un fel de mancare sofisticat. Rezultatul este indeajuns de satios incat sa poti considera salata ca fiind una din cele trei mese principale. In functie de ingredientele pe care le alegi, poti sa gatesti sanatos si dietetic salata verde cu ton.

Pentru 1oo g de salata verde, aportul energetic mediu este de 15 Kcal, iar nutrientii pe care ii contine sunt foarte importanti. Frunzele de salata sunt alcatuite preponderent din apa si substante hranitoare cum ar fi vitamine, fibre, grasimi, proteine si carbohidrati.

Intr-o alimentatie echilibrata, proteinele din peste sunt foarte necesare organismului. Precum alte tipuri de peste, tonul contine aminoacizi, antioxidanti si acizi grasi cum ar fi Omega 3 si Omega 6.

Astfel, salata verde cu ton reprezinta o hrana echilibrata in alimentatia noastra si un mod placut si savuros de a slabi mancand.

Cum pregatesti salata verde cu ton:

Ingrediente salata verde cu ton:

  • o salata verde,
  • 2 rosii,
  • un morcov,
  • un castravete,
  • o ceapa verde,
  • o ceapa rosie,
  • o conserva de ton in suc propriu sau in ulei de masline si putina zeama de lamaie (pentru dieta ar fi de preferat ton in suc propriu)
  • o conserva de porumb dulce (nu la dieta!)
  • masline negre fara samburi (le evit la dieta, sau adaug mult mai putine decat de obicei)
Sfat pregatire salata verde cu ton:

Din experienta, am observat ca este eficient sa incepi sa tai ceapa verde, castravetele, morcovul si rosiile, adaugand conserva de ton si salata verde abia la sfarsit salata.

1. Salata verde este un aliment care se deterioreaza rapid. Frunzele trebuie spalate bine sub jet de apa rece si apoi rupte cu mana deasupra castronului unde ai amestecat ingredientele.

2. In cazul in care tai frunzele cu cutitul, ele vor oxida mai repede. Daca frunzele stau mai mult de 10 minute alaturi de celelalte legume si de dressingul din castron, ele vor fi deja oxidate in timpul mesei.

3. Realizeaza un dressing din foarte putin ulei de masline si zeama de lamaie si evita sosurile pline de calorii din comert. Maioneza reprezinta si ea un mare inamic al dietei tale.

4. Daca folosesti ton in ulei de masline, poti folosi la dressing o lingura de ulei ramas din conserva, deoarece este mai parfumat decat uleiul din sticla.

5. Poti condimenta salata cu sare, putin piper. In plus, eu adaug o legatura de marar, care este foarte sanatos si ofera o aroma deosebita mancarii.

6. In cazul in care doresti sa servesti musafirii cu salata verde si ton, cu siguranta stradania ta nu va ramane neobservata! Felul de mancare este usor, racoritor si foarte gustos.

Sfat salata verde cu ton pentru invitati:

Daca inviti pe cineva la o salata verde cu ton, poti adauga ingrediente foarte importante cum ar fi o conserva mica de porumb dulce, cateva masline feliate fara samburi si o ceapa rosie taiata julien. In general, cand pregatesc aceasta salata pentru familie, adaug din belsug toate ingredientele mentionate, si in loc de ulei folosesc tot sucul din conserva.

Te-a inspirat aceasta reteta pentru o cina usoara si energica?

Alege un stil de viata sanatos!


Adauga un comentariu

comentarii

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply